10 Ağustos 2019 Cumartesi



ŞAH 51 YİVLİ AV TÜFEĞİNİN İNCELENMESİ



ŞAH-51 Yivli Av Tüfeği


Selamlar. Yazıma geçmeden Kurban Bayramına bir gün kala tüm dostların şimdiden Kurban Bayramını kutlar ailelerinizle huzurlu ve mutlu bir bayram geçmesini Allahtan niyaz ederim.


Bu bayram Arefesinde yazımda 15 Temmuz şehidimiz Astsubay Ömer Halis Demir anısına MKEK üretimi ŞAH 51 Yivli av tüfeğini işlemek istedim...


Son yıllarda hafif silahların üretimi konusunda daha çok gündeme gelen Makine Kimya Endüstrisi Mpt-76, Bora-12 gibi tüfeklerden sonra sivil kullanım için ŞAH-51 yivli av tüfeğini tasarlayıp testlerini başarıyla tamamlamıştır.


ŞAH-51 Ne Demek? 





Başta ‘’Silahların Şahı’’ anlamına gelse de isminin arkasında yatan sebep başkadır. Tüfek yazının başında ismini zikrettiğim Şehit Astsubay Ömer Halis Demire vefa borcunu biraz olsun ödeyebilmek amacıyla Şehit Astsubay Halisdemir (ŞAH) isminin ilk harflerinden türetilmiş. 51 ise şehidimizin memleketi olan Niğde'nin plaka kodundan almış.






Tüfek tasarım açısından baktığımızda tüfeğin kundak tasarımı Konya ilimizde bulunan Huğlu Av Tüfekleri Kooperatifine ait. Diğer namlu kasa vb. parçaların tamamı MKEK e ait. Tüfek test aşamasında -40 ve +60 derecelerine tabi tutularak 6 saate kullanılabilirliği belirtilmiş. Yine 3 mühimmatta uyumluluk testinde 150 grain NATO mühimmatı kullanılarak fişek seçmenin önüne geçilmiş.




Tüfeğe teknik açıdan baktığımızda Şah 51; sürgü mekanizmalı, 308 Win. (7.62x51 mm) fişek ateşleyebilen 4 yiv-sete sahip 800 m etkili menzili av maksatlı tüfektir. Tüfek 4000 gram ağırlığında olup el kundağı ve dipçiği Türk cevizinden imal edilmektedir. Ayarlanabilir tetiğe sahip, fişek kapasitesi 3 ile sınırlıdır.


Gövdesi çelik olan tüfeğin toplam uzunluğu 1155 mm olmakla birlikte soğuk dövme teknolojisi ile üretilen namlu 610 mm uzunluğunda ve namlu çıkış hızı 860 m/s’dir. Dağılımı 1 MOA’ dır.



Yukarıda yazdığım teknik özellikleri aşağıda tablo şeklinde belirttim.





NOT: Dostlar 2009 yılında açılmış bir blog sayfasında ŞAH-51 ile tasarım açısından vs. benzer nitelikle MKE Sancak adıyla bir tüfekle karşılaştım. Araştırdığım türkçe ve ingilizce kaynaklarda rastlamamıştım Şah-51 in tarihine karşın bilgiye. 



MKE Sancak Yivli Tüfeğinden Bazı Görüntüler:






Kaynakça:


https://www.aa.com.tr
https://www.mkek.gov.tr




İstek,Görüş ve Önerilerinizi bekliyorum.
Allaha Emanet Olun. 😉



İletişim:

Mail: unalaslanilesilahlar@gmail.com
Instagram: @unalaslanilesilahlar


Ünal Aslan - Blogger


3 yorum:

  1. Çok iyi olmuş başarılar dilerim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Öncelikle Ömer Halis demir kahramanımızın mekanı cennet olsun nur içinde yatsın ailesine başsağlığı diliyorum ben Niğde Çamardı elekgolü köyünden mehmet Köroğlu kahramanımızın ismini verdiğin için teşekkür ederim benim oğlumun ismini Ömer Halis koydum ama durum yok işim yok param olursa Allah'ın izniyle Ömer Halis şah 51 alacağım şimdi işim gücüm yok emeğinizden dolayı teşekkür ederim saygılarımı ve sevgilerimi sunuyorum Allah'a emanet olun

      Sil